קצת קשה להאמין ששנתיים מהיום, מי בכלל היה מעלה בדעתו לשאול את השאלה הזו.
מי היה מאמין שתוך שנתיים בלבד, טיקטוק תהייה כזו פופולרית ברמה שהיא כמעט נוגחת ראש-בראש עם ההצלחה של היריבה הותיקה אינסטגרם, אפליקציה שנמצאת במשחק כבר זמן רב.
אינסטגרם זוכה ללמעלה מביליון כניסות מדי יום, לעומת טיקטוק, שעומדת על מספר 'צנוע' של 800 מיליון משתמשים.
שתי האפליקציות מהוות בית ליצרני תוכן מתחומים שונים ומגוונים; דרך מאפרים למוסיקאים, אין תחביב שלא מקבל מקום של כבוד בטיקטוק ואינסטגרם.
כמובן, האפליקציות עדיין נבדלות אחת מהשנייה במהות שלהן. הקטע של אינסטגרם (לפחות בתחילת דרכה) היה להתמקד בתמונות איכותיות ומרהיבות, כשטיקטוק מתמחה בסרטונים קצרים בלבד.
בעקבות ההצלחה המטאורית של טיקטוק הצעירה, עולה השאלה לאיזו אפלקציה יש משפיענים חזקים יותר? באיזו אפליקציה עדיף לנו להתחיל?
נקודות החוזקה של אינסטגרם
אם מסתכלים על האפליקציה 'הבוגרת' מבין השתיים, יש להניח שמאחר ואינסטגרם היא אפליקציה שמלווה אותנו לא מהיום, המשפיענים שגדלו בה והפכו אותה לכה חשובה ומשמעותית כבר מכירים אותה טוב למדי, הם יודעים איזה סוג של תכנים עובדים טוב יותר מבחינת מדדי האינטרקציה השונים, ואיזה פחות.
כ-79% מהעסקים היום משתמשים באינסטגרם כפלטפורמת שיווק; ואכן, המספרים מדברים בעד עצמם ומוכיחים את רמת האמינות שהאפליקציה הצליחה לבסס בחלוף השנים.
אם גם אתם מנהלים עסק ומחפשים איך לשפר את התדמית שלו ברשת החברתית, אתם מוזמנים לקנות עוקבים לאינסטגרם ולראות איך ההכנסות שלכם גדלות יחד עם כמות העוקבים שלכם!
אם אתם מריצים קמפיין עסקי באינסטגרם, אתם יכולים לאתר את קהל היעד המתאים לכם.
לאחר שהאפליקציה השיקה גם את ה-IGTV, כעת הפיצ'ר הזה עומד לרשותינו ליצור אינטרקציה ושיח עם קהל העוקבים שלנו.
איך טיקטוק שינתה את כללי המשחק של הרשת החברתית?
ואז הגיעה טיקטוק לאוויר העולם.
ההבדל הגדול ביותר בין השתיים הוא שטיקטוק היא אפליקציה הממוקדת בסרטונים בלבד, בעוד אינסטגרם מאפשרת למשתמשים שלה להעלות תכנים במגוון צורות; תמונות, סרטונים, IGTV. עם זאת, אל תתנו לחד-גוניות (לכאורה) של טיקטוק להטעות איתכם;
משתמשי האפליקציה למדו לקחת את נתיב הסרטונים הקצרים שבו טקיטוק מתמחה לכיוונים מדהימים באמצעות יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.
מבחינת אופי המשתמשים שלה, 59% ממשתמשי טיקטוק הם בגילאי 16-24, ובהתאם לזה, קהל היעד המרכזי של האפליקציה הוא בני דור ה-Z.
אף על פי כן, מותגים ועסקים שונים הפונים לקבוצות גיל מבוגרות יותר השתלבו אף הן באפליקציה הטרנדית הזו ומעלים סרטונים ברוח האפליקציה.
כמובן, יש לא מעט משפיעני טיקטוק ש'עשו הסבה' לאינסטגרם והביאו את קהל העוקבים שלהם לאפליקציה המתחרה, מה שנתן להם יתרון על פני משפיעני רשת המתמקדים רק באינסטגרם.
אם גם אתם מרגישים בבית בטיקטוק, נכנסים אליה מדי יום ומרבים להעלות סרטונים, צוות BETOP ממליץ בחום על קניית עוקבים לטיקטוק, על מנת שתוכלו להגדיל את רמת החשיפה של הסרטונים המעולים והאיכותיים שאתם מעלים, ולהגיע במהרה לעמוד הפור יו.
איך כל אפליקציה 'לומדת' מהמתחרה לה ועושה שינויים בהתאם ליריבה שלה?
כמובן, מאז שראו את ההצלחה המסחררת של טיקטוק, טיקטוק כבר לא נמצאת לבד במערכה.
כעת ישנן לא מעט אפליקציות פופולריות ומשמעותיות המאפשרות להעלות סרטונים קצרים; ביניהן פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'אט.
מהצד של אינסטגרם, האפליקציה בוחנת פיצ'ר ניסיוני וייחודי בהודו בשם 'Reels'.
פיצ'ר זה דומה במהותו לסרטונים בטיקטוק, שכן מדובר בסרטונים באורך 15 שניות בלבד, שאותם ניתן לערוך עם מגוון אפקטים.
על אף הניסיונות שלה, אינסטגרם עדיין רחוקה מלהתחרות בבנק האפקטים והצלילים העשיר של טיקטוק.
ניתן לראות שגם טיקטוק מכירה בגדולתה של אינסטגרם.
לאחרונה הותקן בטיקטוק כפתור המקשר בין פרופיל טיקטוק לפרופיל האינסטגרם המשוייך לאותו המשתמש, בשאיפה להגדיל עוד יותר את היריעה שלה ולעניין גם את המכורים לאינסטגרם להשתמש בה.
לסיכום - איזו אפליקציה שולטת ברשת החברתית?
באשר לשאלה הגדולה איזו מהן טובה יותר או משמעותית יותר, או לאיזו אפליקציה עליכם לפנות אם זה עתה אתה מתחילים דרכיכם ברשת החברתית, ברור ששתי האפליקציות הן 'מלכות' מבחינת התוכן ומצליחות לפרוץ את הגבולות של עצמן, לחדש ולעניין בכל פעם.
על אף מה שנהוג לחשוב, להיות משפיען זו עבודה של ממש, בדומה למקצועות 'קונבציונליים' כדוגמת רואי חשבון, עורכי דין וכו'. אם אתם חושבים שבתור משפיענים תשבו רגל על רגל כל היום, לצערנו זה לא ממש המצב;
נדרשת יצירתיות מרובה, העלאת סרטונים ותכנים באופן תדיר ומתמשך על מנת שתוכלו לבסס את מעמדכם כמשפיעני דיגיטל, וזהו אתגר המשותף גם לטיקטוק וגם לאינסטגרם.