כמו כל עסק, גם לאינסטגרם יש בסופו של יום מטרה אחת ויחידה - למקסם רווחים בחברה. בסדרת עדכונים שאינסטגרם הוציאה לפועל בחודשים האחרונים, בין אם בתחום ההגנה על זכויות הפרט, חווית המשתמש, היא גם משפרת את חווית הרכישה והקנייה אונליין בפלטפורמה שלה.
בצעד קטן אך סופר משמעותי אינסטגרם השיקה בחודש מרץ את מערכת ה "צ'ק אאוט" שלה.
כך אינסטגרם פרסמה באתר הרשמי שלה: "היום, אנחנו מציגים בפניכם את מערכת הצ'ק אאוט של אינסטגרם. מעתה, כשתמצאו מוצר שאתם אוהבים, תוכלו לקנות את זה מבלי לעזוב את האפליקציה"
למה אינסטגרם השיקה את מערכת הצ'ק אאוט?
- חווית משתמש מיטבית - בזכות מערכת התשלום בתוך האפליקציה, למשתמשים קל יותר מאי פעם לבצע רכישות אונליין. משתמש מזהה מוצר שנראה יפה בעיניו, לוחץ על המוצר, קורא פרטים ולאחר מכן בקליק, עובר לשלב התשלום והרכישה
- מקסום רווחים - עד עתה, אינסטגרם איפשרה לבעלי עסקים מכל התחומים, לפרסם בפלטפורמה שלה ובכך להגדיל את רווחי העסק שלהם. אינסטגרם זיהתה את הכח האדיר שיש לה כפלטפורמת פרסום ובמהלך גאוני, היא מאפשרת לעצמה, לגזור רווחים על כל מחירה של עסק. כלומר, כאשר קונה יבצע רכישה מתוך הפלטפורמה, אינסטגרם תקבל על זה תשלום.
- זמן שהייה נוסף של משתמש - בזכות הצ'ק אאוט משתמש שנמצא בתוך אינסטגרם לא צריך לעזוב את הפלטפורמה. כלומר, אם לפני כן, הגולשים נטשו את אינסטגרם כאשר רצו לבצע רכישה של מוצר, מעתה והלאה הכל יתרחש בתוך המערכת. המשמעות היא אחת - הגולשים ישארו למשך זמן רב יותר בתוך אינסטגרם, ויחשפו ליותר תכנים, מודעות ופרסומים בתוך הפלטפורמה
מערכת הצ'ק אאוט של אינסטגרם - כיצד היא עובדת
כאשר גולש רואה מוצר אשר נראה לו מעניין לרכישה, הוא יכול ללחוץ על אותו מוצר על מנת לראות את פוסט המוצר של החברה הרשמית. באותו עמוד מוצר, יהיה מעתה הכפתור עם הכיתוב "צ'ק אאוט באינסטגרם". על מנת לבצע רכישה על הגולש ללחוץ על הכפתור ולמלא את כלל הפרטים הרלוונטים:
- פרטי המוצר: צבע, גודל, סגנון והערות מיוחדות
- פרטי תשלום: שם הקונה, כתובת פיזית, כתובת מייל, פרטי אשראי וכתובת לשילוח
לאחר ההזמנה הראשונה, כל פרטי ההזמנה וכן פרטי התשלום נשמרים בצורה מאובטחת באינסטגרם.
אותו גולש יקבל עדכונים שוטפים על מצב ההזמנה בתוך הפלטפורמה עצמה, ובכך לראות האם המוצר נשלח, הגיע או התעכב.
היכן מערכת הצ'ק אאוט זמינה?
נכון למרץ 19, מערכת הצ'ק אאוט של אינסטגרם זמינה כמערכת בטא רק לעסקים מסויימים ולאנשים ברחבי ארצות הברית. אותן חברות, ייקחו חלק בפיילוט של המערכת, רגע לפני השחרור שלה לכלל העולם וכלל העסקים גדולים כקטנים.
על פי החברה, אילו הן החברות אשר לוקחות חלק בהשקה:
Adidas @adidaswomen & @adidasoriginals & @adidashoops
Anastasia Beverly Hills @anastasiabeverlyhills
Balmain @balmain
Burberry @burberry & @burberrybeauty
ColourPop @colourpopcosmetics
Dior @dior
H&M @hm
Huda Beauty @hudabeautyshop
Kith @kithfootwear & @kith
KKW @kkwbeauty
Kylie Cosmetics @kyliecosmetics
MAC Cosmetics @maccosmetics
Michael Kors @michaelkors
NARS @narsissist
Net-a-Porter @netaporter & Mr. Porter @mrporterlive
Nike @niketraining & @nikewomen & @nikegolf & @nikesb
NYX Cosmetics @nyxcosmetics
Oscar de la Renta @oscardelarenta
Ouai Hair @theouai
Outdoor Voices @outdoorvoices
Prada @prada
Revolve @revolve
Teespring @teespring
Uniqlo @uniqlousa
Warby Parker @warbyparker
Zara @zara
עתיד הקניות באינסטגרם
אינסטגרם משפרת משנה לשנה את חווית הקנייה במערכת. עם למעלה מ25 מליון פרופילים עיסקים, 2 מליון מפרסמים ו 200 מליון משתמשים אשר מבקרים לפחות דף עסק אחד באינסטגרם, יש לאינסטגרם כח אדיר לקנייה, שהיא כמובן מנצלת בחכמה.